Faq Corona uitgebreide versie

Veel gestelde vragen

Voordat u contact zoekt

Deze FAQ heeft uitsluitend betrekking op boekingen gemaakt in Corona tijd.


Als eerst willen wij u vragen om deze meest gestelde vragen goed te lezen voor u contact met ons zoekt en tevens verzoeken wij u om zo veel mogelijk contact te zoeken via de mail. Vermeld altijd om misverstanden te voorkomen de volgende kenmerken in uw mail of zorg dat u deze bij de hand heeft als u gaat bellen.

  • Uw naam en de naam waaronder de reservering gemaakt is (als deze anders is)

  • Uw reserveringsnummer

  • De gereserveerde accommodatie

De reden dat wij contact via de mail voorop stellen is dat alles dan meteen vastgelegd is en de grote drukte op dit moment door de ontstaande situatie.

Wij doen ons uiterste best om zo snel als mogelijk alles te beantwoorden. Een antwoord via de mail zal gemiddeld tussen 1 en 24 uur duren, mocht u na 24 uur geen antwoord ontvangen hebben kunt u altijd nog eens mailen of bellen.

Hieronder vind u de meest gestelde vragen en antwoorden.


Annuleren met annuleringsverzekering

Als U een annuleringsverzekering heeft afgesloten zoals wij U bij het maken van de boeking geadviseerd hebben, dan raden wij u aan om u te wenden tot uw verzekeringsmaatschappij.

Als u voor uw verzekering een annuleringsnota nodig heeft of andere documenten kunt u die aanvragen via de mail.

Doet u dit dan onder vermelding van

  • Uw naam en de naam waaronder de reservering gemaakt is (als deze anders is)

  • Uw reserveringsnummer

  • De gereserveerde accommodatie

Annuleren zonder verzekering

Via ons kunt u wel annuleren maar u bent akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden die zowel bij het reserveren geaccepteerd moesten worden en waar ook nog naar verwezen werden in de bevestigingsbrief. Over deze manier van annuleren zonder verzekering en als uw verzekering niet uitkeert leest u in de volgenden vragen en antwoorden meer.


Hiervoor gelden 2 verschillende situaties, namelijk als u alles al heeft voldaan of alleen heeft aanbetaald. Wij zullen beiden situaties hieronder uitleggen.


Heeft u alles al voldaan en komt aan voor 21 mei? Neem contact met ons op via de mail.

U heeft i.i.g. recht op teruggave van de eventuele toeslagen + 1. optie die per eigenaar verschillend is, die van toepassing zijn op uw reservering. Zoals:

  • Toeristenbelasting

  • Linnen

  • Schoonmaak

  • Huisdieren toeslag

  • Borg

  • Toeslag voor extra personen

  • Toeslag voor babybedjes

Wanneer krijgt u dat terug?

Binnen 6 weken na annulering, wilt u ons mailen op waanders@waddenreisburo.nl

En de volgende gegevens mailen:

  • Uw naam en de naam waaronder de reservering gemaakt is (als deze anders is)

  • Uw reserveringsnummer

  • De gereserveerde accommodatie

  • Dat u wilt annuleren en wilt weten of er een optie mogelijk is.

Deze mail zal binnen 2 dagen beantwoord worden.


Heeft u alleen aanbetaald?

In principe bent u uw aanbetaling kwijt. Ook hierin verzoeken wij een mail te sturen bij vragen.

Mocht u toch een annuleringsverzekering hebben neem dan contact op met deze.

Mocht u van ons wat nodig hebben voor uw verzekering, mail dan wat u nodig heeft onder vermelding

  • Uw naam en de naam waaronder de reservering gemaakt is (als deze anders is)

  • Uw reserveringsnummer

  • De gereserveerde accommodatie

  • Welke gegevens u nodig heeft voor de verzekering


U kunt nog steeds komen, er is geen verbod, maar houd u de richtlijn van het RIVM goed in de gaten. Daarnaast:

Rederij Doeksen vaart heel beperkt en zijn alle restaurants gesloten en ook veel bedrijven die activiteiten organiseren zoals huifkar tochten zijn dicht.

Wel bezorgen veel restaurants eten en zijn de supermarkten, fietsverhuurders en sommige winkels wel gewoon open.

Het zal dus zeker niet de ideale vakantie beleving zijn. Maar de natuur op Terschelling is en blijft mooi dus daar kunt zeker van genieten tijdens een wandeling en / of fietstocht.

Tevens zullen diverse winkels, verhuurders, activiteiten en fietsverhuurders bepaalde restricties hebben inzake het persoonlijk contact of uitwisseling van materialen. Wij vragen u, als u komt om deze te accepteren.

Wilt u ons laten weten als u toch komt, dan kan de eigenaar, schoonmaak en het beheer er rekening mee houden


Als u toch naar Terschelling komt, bent u uiteraard van harte welkom en dat geldt voor 99% van de eilanders en bewoners. Wat u op het nieuws of sociale media ziet is maar 1 % . Maar houd u aan de veiligheidsregels.


Als u op Terschelling bent en er komt een complete lockdown, dan gaan wij er vanuit dat u nog gewoon naar huis kunt want om dit soort sancties in werking te laten gaan kost tijd. Mocht het een acute lockdown zijn dan kunt u langer blijven tegen een redelijke vergoeding nader overeen te komen.


Wij zullen dan binnen een week na het verstrijken van de 2e betalingstermijn een herinnering mailen. Krijgen wij dan geen reactie van u binnen 3 dagen, zijn wij genoodzaakt vanwege het niet naleven van de overeenkomst, de boeking te annuleren en weer vrijgeven. U kunt dan geen aanspraak meer maken op uw reservering. De aanbetaling wordt in dit geval niet geretourneerd.


Wij geven als online reisburo de voorkeur aan contact via de mail, dat kan op waanders@waddenreisburo.nl

Wij verzoeken u dan om de volgenden kenmerken in de mail te vermelden:

  • Uw naam en de naam waaronder de reservering gemaakt is (als deze anders is)

  • Uw reserveringsnummer

  • De gereserveerde accommodatie

  • En natuurlijk uw vraag

De reden dat wij contact via de mail vooropstellen is dat alles dan meteen vastgelegd is en de grote drukte op dit moment door de ontstaande situatie.

Wij proberen alle mails binnen 24 uur te beantwoorden, maar door deze ongekende situatie kan het zijn dat het iets langer duurt tot soms wel 2 dagen omdat er overleg moet komen op diverse niveaus en niet iedereen 24/7 bereikbaar is.


© copyright 2024 Waddenreisburo.nl | sitemap | Privacyverklaring | Sortering Zoek & Boek resultaten